
Nieuwe beheerders Rita Kapel schenken aan goed doel
Religie Kwartierke Klets!Boskant - Sinds kort hebben John en Djamilla van den Hurk het beheer van de Heilige Rita kapel in Boskant overgenomen. Samen met de vorige beheerder, Henk van Zutphen, hebben ze besloten om de opbrengsten van de verkochte kaarsen te doneren aan een goed doel, namelijk Nationaal Fonds Kinderhulp. Zij helpen met dit geld kinderen die in armoede leven binnen de gemeente Meierijstad.
De kapel, die al sinds 2011 een plek is voor bezinning en kaarsen aansteken, is door de jaren heen beheerd door Henk van Zutphen. Henk heeft altijd gezorgd dat de kaarsen beschikbaar waren en bood zo de mogelijkheid aan bezoekers om een lichtje te branden. In april van dit jaar werd naast de kapel een afscheidshuis geopend, en dit moment zag Henk als een goede gelegenheid om zijn taken over te dragen. Djamilla vertelt dat het haar familie veel waard is om de traditie voort te zetten en tegelijk ook iets nieuws toe te voegen. “We vinden het belangrijk dat de kaarsopbrengst, zoals Henk al jarenlang deed, opnieuw een goed doel bereikt.” Het ingezamelde geld wordt nu gedoneerd aan kinderen die het moeilijk hebben binnen de gemeente. Haar man bezocht de kapel regelmatig en zo ontstond een band. “Het voelde dan ook als een natuurlijke keuze om het beheer over te nemen en deze mooie plek levendig te houden.”











