
Overlast in Boskant: ‘Overal ligt hondenpoep’
Roois nieuwsBoskant - Het is niet het eerste waaraan je denkt bij een groen dorp als Boskant, maar er is een groot probleem met hondenpoep. Buurtbewoners klagen al een tijdje over hondeneigenaren die de uitwerpselen van hun trouwe viervoeter weigeren op te ruimen.
Wij spraken met een van de bewoners naam is bekend bij de redactie, die regelmatig stuit op deze uitwerpselen. “Ik irriteer me er mateloos aan. Bijna overal waar groen is, kom je hondenpoep tegen. Niet alleen is het gewoonweg smerig, het kan ook gevaarlijk zijn, zeker voor kinderen. Die lopen vaak over de grasstroken waar poep ligt en plukken nog wel eens bloemetjes die in contact zijn gekomen met de uitwerpselen.”
De bewoner heeft al eerder actie ondernomen, maar zonder succes: “Ik heb op een gegeven moment een plank gepakt en er ‘honden zijn niet smerig, baasjes wel’ opgezet en op een van de plekken waar veel poep lag in de grond geslagen. Het duurde niet lang tot het bord in de sloot lag. Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd met de boodschap ‘svp de hondenpoep opruimen’. Dat bord bleef wat langer staan, maar eindigde ook in de sloot. Het probleem is overigens niet alleen in Boskant aanwezig. “Je vindt het overal in Rooi.”
Het toppunt van de overlast zou zich op het Elzenpad bevinden, een pad van ongeveer 250 meter lang, met aan het begin en einde een prullenbak om de ontlasting in weg te werpen. Dit bleek niet overdreven te zijn.
Een van de grasstroken, waar overal verschillende paarse, gele en witte bloemen groeien, is bezaaid met ontlasting, zowel vers als verouderd. De belichaming van het probleem is een hondendrol die binnen een halve meter van een van de prullenbakken lag. “Sommige hondeneigenaren zijn gewoon onverschillig”, aldus de bewoner.
Of deze stinkende zaak in de nabije toekomst verholpen wordt, is zeer onwaarschijnlijk volgens de bewoner: “De situatie wordt in ieder geval bekend gemaakt. Ik ben alleen bang dat sommige mensen het gewoon zullen laten liggen. Er rest verder niet veel meer dan een oproep aan alle hondeneigenaren om hun verantwoordelijk te nemen en de ontlasting van hun hond op te ruimen.”
















