‘Hondenpoep….daar trappen we niet meer in’
Roois nieuws Sint-Oedenrode - De kinderen van basisschool Kienehoef zijn het beu om in de poep te trappen. Op het grasveld bij de school ondervinden zij elke dag de overlast van hondenpoep. Daarom zijn ze in actie gekomen. Anderhalve week geleden boden ze een petitie aan bij wethouder Van Burgsteden. Maandagmiddag bracht de BOA een bezoek aan de school om de kinderen te vertellen hoe moeilijk het is om te handhaven.Dat de kinderen het echt menens is, was al duidelijk, maar dat zetten ze extra kracht bij door de verschillende acties. Er werden spandoeken gemaakt, bordjes geplaatst, flyers ontworpen en verspreid in de brievenbussen van omwonenden. Zelfs werden er prikkers met vlaggetjes in hondendrollen gestoken. Het lijkt erop dat de actie voor minder overlast heeft gezorgd, maar poepvrij is het veld nog steeds niet. Behalve deze initiatieven hebben de kinderen oplossingen bedacht om het probleem aan te pakken. Deze werden met handtekeningen van omwonenden gebundeld aangeboden bij Van Burgsteden. Het plaatsen van een hek om het veld of het terugplaatsen van het hondentoilet nabij het speelveld. Onder andere deze ideeën kwamen in handen van de wethouder. Hij gaat hierover in conclaaf met zijn collega’s.
BOA op school
Leerling Mathijs had wel een goede oplossing; heel de dag de BOA bij de school om te controleren. Dat is het hem nu net. De BOA kwam op school om uit te leggen hoe moeilijk het is om te handhaven. Het takenpakket van de ambtenaar reikt namelijk verder. “Dan helpen we toch?” steekt de wijsneus een helpende hand toe. Welke klas de BOA ook bezocht. Alle kinderen waren bekend met het onderwerp. Ze hadden er makkelijk uren over kunnen praten. Elkaar helpen bleek uiteindelijk de conclusie. De BOA helpt waar hij kan en de kinderen mogen van hem de baasjes best aanspreken als ze een drol niet opruimen. Gezien de betrokkenheid zullen ze dat vast en zeker doen.











