Rooise bedrijven drukken stempel op markant Ketelhuis
Roois nieuws Het Ketelhuis in Eindhoven is een markant gebouw. Twaalf jaar lang stond het leeg. Het pand op het terrein van GGzE werd sporadisch gebruikt voor exposities, maar dat was het dan ook wel. Cateraar La Casserole liet zijn oog op dit pand vallen want het bedrijf zag er wel mogelijkheden. Eigenaar Vroomen klopte aan bij de directie van GGzE om het Ketelhuis, in een zogenaamd PPS-project (publiek-private samenwerking) op te knappen en her te bestemmen.Er waren ideeën, er waren wensen, maar die werden pas tastbaar toen Bouwburo 3D uit Sint-Oedenrode in de arm werd genomen. Zij zijn sterk om een maatpak te maken, de haarscherpe plannen en visualisaties trokken de opdrachtgevers over de streep. “Het is altijd bijzonder om een dergelijk pand een herbestemming te geven met behoud van de monumentale waarden”, zegt directeur van Bouwburo 3D, Geert Verhagen. “Het Ketelhuis is in Eindhoven een opvallend gebouw. GGzE en La Casserole wilden er graag een museum, lunchroom en partycentrum van maken. Daar zijn we mee aan de slag gegaan.” De opdrachtgevers waren direct enthousiast. Aan de ene kant van het gebouw is een lunchroom gekomen die gerund wordt door cliënten van de GGzE. La Casserole wilde graag beschikking over een grote zaal om er feesten en partijen te geven, met mogelijkhedenvoor live cooking.
Lees verder in DeMooiRooiKrant van deze week














