Ollend dreijt dur steeds meer zichtbaar

Roois nieuws
Olland - Voor de dorpsgenoten is het inmiddels een vast gegeven. Het weekend na Pinksteren is het Ollend dreijt dur. Ook dit jaar fungeert d’n Tip in Olland op 13, 14 en 15 juni weer als epicentrum van het dorp. Om een dergelijk evenement telkens weer tot een succes te maken, is geen sinecure. De organisatie bestaat dan ook uit een aantal verschillende werkgroepen. De komende weken brengt DeMooiRooiKrant deze beurtelings onder de aandacht.
Deze keer: de werkgroep ‘PR’.

Ollend dreijt dur op social media
Posters, flyers, sponsorborden, kaartverkoop, persberichten, advertenties enzovoorts. De werkgroep PR heeft er handenvol werk aan. Voor het einde van het kalenderjaar bespreken ze de strategie voor de komende editie. De eerste lijnen voor het sponsorplan worden opgesteld en in de maanden die volgen wordt van alles in gang gezet en uitgevoerd. Het doel is een volle tent en het middel is communicatie. “Vanaf nu gaan we ook meer richting social media”, vertelt Martine de Louw. “Via Facebook en twitter laten we uitgebreid zien waar we allemaal mee bezig zijn. Zo wordt Ollend dreijt dur steeds transparanter.”

Vernieuwde website en uitstraling
Ook de website is onlangs compleet vernieuwd en het design van alle communicatiemiddelen is aangepast. “We hebben een nieuwe ‘look and feel’ ontwikkeld”, licht Twan de Bie toe: “De afgelopen jaren was het groen met blauw. Het logo blijft hetzelfde, maar alles eromheen is aangepast. Onze uitstraling is nu veel professioneler.” Volgens Twan begint Ollend dreijt dur steeds meer op een echt festival te lijken. “Maar het blijft wel echt een dorpsfeest hoor”, valt Anke van Roosmalen hem in de rede. “Dat is én blijft de bedoeling van Ollend dreijt dur.”

Hup (H)Ollend hup
Het zal u niet ontgaan zijn dat het WK dit jaar de inspiratiebron is van Ollend dreijt dur. De wedstrijd Nederland-Spanje wordt vrijdagavond immers op groot scherm vertoond. Ook de familiezondag staat bol van sportieve activiteiten. Zelfs in het nieuwe design komt het WK naar voren. De communicatiegroep doet er alles aan om Ollend dreijt dur goed onder de aandacht te brengen. “Dat moet ook wel,” vindt Gerry Voets, “Je kunt nog zo’n mooi programma hebben, maar als geen mens ervan weet, komt die tent nog niet vol. En omgekeerd ook natuurlijk.” Haar groepsgenoten knikken instemmend. Gelukkig kan het viertal rekenen op extra ondersteuning. Hanneke van de Wetering, Jannie Brinkman en Marianne van Dijk behoren niet (meer) tot de groep, maar helpen toch vaak een handje mee.

De laatste weken voor de festiviteiten zijn aangebroken en de organisatie is druk doende met allerlei activiteiten. Ruim een week geleden verrezen de sponsorzuilen waarop de komende zes weken alle sponsors prijken. Ook de voorverkoop is inmiddels gestart. Wil je zeker een kaartje bemachtigen, koop dan een kaartje bij De Dorpsherberg of bij Café d’n Toel.

Kijk voor meer informatie op www.ollenddreijtdur.nl en volg Ollend dreijt dur via facebook of twitter.