Het Rabobank-pand van boven.
Het Rabobank-pand van boven.

Gemeente koopt Rabogebouw Jan Tinbergenstraat

Gemeentenieuws

Sint-Oedenrode - Het College van Burgemeester en Wethouders heeft besloten om het voormalige dienstencentrum van de Rabobank aan de Jan Tinbergenstraat 1 aan te kopen. Verder verlengen van de huidige gebruiksovereenkomst of huren van het pand bleek niet mogelijk voor de eigenaar (Rabobank).

De gemeente betaalt voor het gebouw €2.750.000 kosten koper exclusief overdrachtskosten. Wel moet de gemeenteraad nog instemmen met het benodigde krediet. Het pand is voorlopig ten behoeve van de opvang van (Oekraïense) vluchtelingen. Onderzocht wordt nog wat de mogelijkheden van het pand zijn als de opvang van (Oekraïense) is beëindigd.

Hun beschermde status is verlengd tot 4 maart 2024 en wordt waarschijnlijk verder verlengd tot 4 maart 2025. Op die datum loopt ook de rijksregeling af voor de bekostiging van hun opvang. De gemeente gaat er vanuit dat het (‘courante’) pand na afloop weer inzetbaar of verkoopbaar is, maar loopt daar nog niet op vooruit.