Nicole Bekkers
Nicole Bekkers

"Vrouwenvoetbal heeft duidelijk een groter podium gekregen"

Algemeen Human Interest

Sint-Oedenrode - De komende weken gaan de Oranjeleeuwinnen brullen. De dames gaan proberen namens Nederland de wereldtitel voetbal binnen te slepen. MooiRooi heeft al een lichte vorm van oranjekoorts en dompelde zich daarom de laatste weken onder in de wereld van het Nederlandse vrouwenvoetbal. De redactie stuitte op twee Rooienaren die er een rol in spelen. Eén van hen is Nicole Bekkers. Zij is 'manager nieuwe partnerships KNVB' en daardoor dé vrouw achter alle Tv-commercials van de KNVB, WK campagnes en spaaracties van diverse winkelketens.  

Voor de mensen die je niet kennen…
"Ik ben Nicole Bekkers, 31 jaar en geboren en getogen in Sint-Oedenrode. Sinds een jaar of tien ben ik niet meer woonachtig in Sint-Oedenrode, maar ik kom er nog wel vaak. Mijn ouders wonen er nog. Ik ben moeder van twee kindjes, getrouwd en werkzaam bij de KNVB als manager nieuwe partnerships."

Wat is jouw affiniteit met vrouwenvoetbal?
"Ik heb vooral affiniteit met voetbal in het algemeen. Ik voetbal al vanaf mijn zesde jaar. Mijn moeder voetbalde vroeger bij VV Boskant, samen met de hele familie. Ik ben zelf gaan voetballen bij VV Ollandia. Daar heb ik altijd bij de jongens gespeeld, tot een jaar of 15. Vervolgens ben ik naar het vrouwenelftal van Nijnsel gegaan. Ik kon niet meer bij de jongens blijven voetballen en Ollandia had toen nog geen vrouwenteam. Bij Nijnsel heb ik vervolgens een jaar of vier gevoetbald en toen kwam Olland met een eigen vrouwenteam. Die heb ik destijds zelf mee opgezet en daar heb ik uiteindelijk nog een jaar of zes gespeeld. Nu ben ik alweer vier jaar gestopt. Ik kreeg het niet meer gecombineerd met mijn werk en ik woonde inmiddels in Hilversum. Dat was dus best wel een eindje rijden.
Zover mijn actieve affiniteit met voetbal. Werk gerelateerd ben ik verantwoordelijk voor alle partners en alle sponsors van de KNVB. Daar horen ook de vrouwensponsors bij. De laatste negen jaar dat ik bij de KNVB werk, heb ik ook wel gezien dat het vrouwenvoetbal enorm aan het groeien is. Vooral sinds de winst van het EK in 2017."

Heb jij zelf ook contact met de speelsters?
"Ja, eigenlijk wel. Zeker nu in aanloop naar zo'n WK. Dat was voor het EK ook het geval, omdat we veel sponsors hebben die iets met een speelster willen doen. Bijvoorbeeld: TV commercials, campagnes, spaarboeken zoals de spaaractie bij Albert Heijn. Ik houd me bezig met dergelijke projecten. Die stem ik dan af met de betreffende speelster en de bondcoach. Welke foto's gebruiken we? Welke speelsters nemen we op in de selectie? Wanneer kunnen we foto's maken? Wanneer kunnen we video's schieten? Dus ja, zeker in deze periode heb ik veel contact met de speelsters. Dat gebeurt eigenlijk heel erg leuk en gemakkelijk via een simpele WhatsApp groep."

Lees woensdag verder in DeMooiRooiKrant