Afbeelding

Natuurlijk! Sint-Oedenrode heeft snel successen nodig

Roois nieuws
Sint-Oedenrode. Daar is het te doen, daar is het te beleven. Dat gevoel moet gaan overheersen in Rooi en verre omstreken. Vandaag de dag zijn er ideeën genoeg, belangenbehartigers te over. Er is duidelijk geworden dat er één schakel ontbreekt. Een overkoepelend orgaan dat partijen verbindt en plannen structureert. Dat moet Natuurlijk! Sint-Oedenrode worden. Gisterenavond heeft de kick-off meeting in de Knoptoren plaatsgevonden.

DeMooiRooiKrant was er uiteraard bij, maar kon het verslag helaas niet meer meenemen in de editie van deze week. Daarom trok het eerder bij Natuurlijk! Sint-Oedenrode aan de bel. Wie zijn de mensen achter deze organisatie? Hoe is het ontstaan? Belangrijker nog: wat is het doel?

Nieuwe visie
Pieter van de Kamp zag ‘zijn’ Stichting Rooi Promotie worden omgebouwd tot Natuurlijk! Sint-Oedenrode. Daar was hij het volkomen mee eens, want de geest was bijna uit de stichting weggeblazen. Een nieuwe visie was nodig en die kwam er. “Eén van de grootste aanleidingen van deze verandering was dat burgemeester Maas en wethouder van Rossum een brainstormsessie wilde houden over Stichting Rooi Promotie”, vertelt Pieter. “Toen heb ik een brandbrief geschreven met daarin de boodschap dat we alleen verder konden met professionele ondersteuning. Je kunt de promotie van een dorp niet puur en alleen aan vrijwilligers overlaten. Dan haal je nooit het niveau dat je nodig hebt.” Marketingbureau Red & Fin uit Amsterdam kwam om de hoek kijken. De dames, waarvan één woonachtig in Sint-Oedenrode, brachten nieuw elan en legden een prima basisconcept voor promotionele acties. Ze bedachten de naam Natuurlijk! Sint-Oedenrode en presenteerden dat aan de verschillende domeinen.

Lees meer in DeMooiRooiKrant van deze week