Het terras van de Gouden Leeuw.
Het terras van de Gouden Leeuw. Foto: Jos van Nunen

Verenigde horeca lanceert gezamenlijke website

Zakelijk Zakelijk

Sint-Oedenrode - Sinds eind 2021 zijn ruim twintig Rooise horecazaken verenigd onder de naam SmaakRouteRooi. Een strategische keuze om op deze manier in Rooi, maar vooral ook in de regio naar buiten te treden. Dat gebeurt zowel online als offline. Dat moet meer bezoekers gaan trekken naar Rooise cafés en restaurants. Een eerste belangrijke stap is nu gezet. Er is een gezamenlijke website gelanceerd: www.smaakrouterooi.nl

Op deze website zijn alle aangesloten horecazaken te vinden, zoals cafés, restaurants en cafetaria’s. De komende maanden worden er marketingacties ontvouwen die de aandacht gaan vestigen op deze website, maar vooral ook op al het lekkers dat in Sint-Oedenrode te verkrijgen is. In eerste instantie zal dat gebeuren door gebruik te maken van lokale kranten in de regio, door middel van flyers en andere uitingen. Later zullen andere marketingacties volgen.

Alle deelnemende zaken leggen samen ieder kwartaal een bedrag in waarmee gewerkt wordt. Een communicatieteam en een werkgroep vanuit de horeca werken ideeën uit en zorgen voor een marketingstrategie. Uiteindelijk moet dit gaan resulteren in meer bezoekers. Daarnaast is het de bedoeling dat SmaakRouteRooi een begrip gaat worden in de verre omtrek.