Afbeelding

Roel Huiskens: ““We willen graag oogzorg bieden in de breedste zin van het woord”

Zakelijk Zakelijk

Sint-Oedenrode - Het barst van de bedrijven in Sint-Oedenrode. Grote spelers op de (inter)nationale markt, startups, maar ook middelgrote bedrijven zijn er gehuisvest. Meer dan tweehonderd van deze ondernemers zijn lid van de lokale ondernemersvereniging Business-to-Business. Allemaal verdeeld over verschillende branches. Al die verschillende sectoren gaat DeMooiRooiKrant een jaar lang belichten. Dit keer is de sector detailhandel aan de beurt. We nemen een kijkje bij Huiskens optiek en horen. Roel Huiskens staat ons vriendelijk als altijd te woord.

Is er nieuws onder de vroege lentezon?
“Jazeker! Ik kan melden dat we per maart beginnen met oogonderzoeken door een gecertificeerde optometrist. Zelf ben ik ook opgeleid tot optometrist, maar ik ben meer met het bedrijf in het algemeen bezig. Ik ben daarom blij dat ik kan melden dat een oud-medewerker een aantal uren per maand terugkomt om oogonderzoeken te verzorgen waarbij gescreend wordt op ooggezondheid en oogaandoeningen als glaucoom, macula degeneratie en staar. Het is een extra (oog)zorgservice die we aan gaan bieden. Vaak moet je nu eerst naar de huisarts om dan pas weken later naar een oogarts in een ziekenhuis te kunnen. Wij kunnen met deze onderzoeken alvast duidelijkheid bieden en indien nodig, alsnog doorverwijzen.”

Waarom heb je deze keuze gemaakt?

“We willen graag oogzorg bieden in de breedste zin van het woord. Het past bij onze klantgerichte manier van werken.”

Zijn jullie sinds corona anders gaan werken?
“Jazeker, noodgedwongen zijn we overgestapt naar het ontvangen van klanten op afspraak. Eerst wilden we daar nooit aan, maar we merken dat het heel goed werkt. Nu heb je niet meer de momenten dat je veel mensen in de winkel hebt, en mensen lang moeten wachten. Alles is nu beter verdeeld en dan kunnen we nog meer de tijd nemen voor onze klanten. Ik ben blij dat we de keuze hebben gemaakt en ook van de mensen krijgen we goede reacties.”

Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Na een flinke dip in maart, april en mei vorig jaar hebben we verder een prima jaar gedraaid. In fases was het zelfs drukker dan normaal. We prijzen ons gelukkig dat we iedere dag mogen werken. Daarnaast hebben we ‘gewoon’ acties en uitverkoop gehouden om positiviteit uit te stralen en was de actie van oogmetingen in de caravan voor de deur geslaagd. We waren even bang dat het niet door mocht gaan.”