Rondom het verblijf staan hekken.
Rondom het verblijf staan hekken. Foto: Bas Ulehake

Vluchtelingen vertrekken mondjesmaat uit bestuurscentrum

Gemeentenieuws

Sint-Oedenrode – In januari kwamen er nieuwe vluchtelingen in het bestuurscentrum van Sint-Oedenrode. Zij vertrekken deze weken mondjesmaat. Eind april zijn de laatste mensen vertrokken. De tijdelijke crisisopvang wordt dus niet verlengd. Dat heeft de gemeente middels een brief aan de buurt laten weten.

Om de overvolle opvang in Ter Apel te ontlasten schoot gemeente Meierijstad te hulp door een opvanglocatie in Rooi aan te bieden. In het bestuurscentrum zaten al eens eerder vluchtelingen dus hetzelfde plan werd van stal gehaald. Reeds is de gemeente gestart met het uitplaatsen van vluchtelingen naar andere plekken andere reeds bestaande locaties. Het maakt gebruik van plekken die vrijkomen en dat is soms even wachten. “Daar hebben we enkele weken voor nodig”, schrijft de gemeente in de brief.