Het ideale voorbeeld van thuisbankieren.
Het ideale voorbeeld van thuisbankieren.

‘Mensen vinden hun weg online, daar bewegen wij als bank in mee’

Zakelijk Zakelijk

Meierijstad - Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. In de coronacrisis is de online dienstverlening sterk toegenomen. Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. Door deze ontwikkelingen is besloten om in en rondom Schijndel en Sint-Oedenrode een aantal wijzigingen in vestigingen van Rabobank door te voeren. Voor Meierijstad is het kantoor aan de Rembrandtlaan in Veghel open voor afspraken en dagelijkse bankzaken. Vanaf 6 september opent ook het kantoor aan de Torenstraat in Sint-Michielsgestel voor het eerst haar deuren. Het kantoor in Schijndel was vanwege de coronapandemie al langere tijd gesloten en gezien alle ontwikkelingen is besloten dit kantoor niet meer te openen. Datzelfde geldt voor het Rabobank Adviescentrum aan de Jan Tinbergenstraat in Sint-Oedenrode. Voorlopig kunnen klanten ook nog terecht in het kantoor aan de Stationsstraat in Boxtel. Dit kantoor sluit in het najaar. Afspraken kunnen vanaf dat moment plaatsvinden op de Bloemmolen in Boxtel (Datacenter Rabobank). 

‘Rabobank beweegt met haar dienstverlening mee met de vraag van vandaag,’ vertelt Tatjana Schreuder, directeur coöperatieve Rabobank Hart van De Meierij. ‘Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. Daarnaast zijn er in de bankkantoren binnenkort geen geldautomaten meer. De automaten van Rabobank, ING en ABN AMRO maken namelijk plaats voor de gele automaten van Geldmaat.’

Niet meer passend 
‘Het bezoek aan de bank neemt dus sterk af,’ vervolgt Schreuder. ‘Door dit afgenomen kantoorbezoek is het niet langer passend en rendabel om alle kantoren open te houden. Het Rabobank Adviescentrum aan de Jan Tinbergenstraat in Sint-Oedenrode en het kantoor in Schijndel waren vanwege de coronapandemie al langere tijd gesloten en onlangs is besloten om deze kantoren niet meer te openen. We zorgen dat er binnen een reistijd van 20 minuten met de auto een kantoor beschikbaar is. En wij blijven op alle andere manieren natuurlijk graag met onze klanten in contact, terwijl we voor klanten die hun bankzaken niet zelf kunnen regelen de Mobiele Bankservice hebben. Klanten uit Schijndel en Sint-Oedenrode hebben hierover van Rabobank een persoonlijk bericht ontvangen.’

Je bankzaken regelen 
Wist je dat je vrijwel alle dagelijkse bankzaken 24 uur per dag, 7 dagen per week online kunt regelen? Kijk daarom altijd eerst op www.rabobank.nl?als je een vraag hebt, of iets moet regelen. Of bel (088) 722 66 00, ook telefonisch kunnen we veel voor je betekenen. Voor gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over een hypotheek of financiële vragen met betrekking tot je bedrijf, kun je bij ons terecht via een telefoon- of videogesprek, of op een fysieke locatie die jou past. Onze collega’s van financieel advies over wonen of vermogen en onze bedrijvenadviseurs helpen je graag. Zo kun je je bankzaken blijven doen zoals je gewend bent, in principe zonder dat je daar de deur voor uit hoeft.? 

Openingstijden kantoren en beschikbaarheid automaten
Kijk voor actuele informatie over alle kantoren van Rabobank op de website www.rabobank.nl/vind-je-bank. De locaties en openingstijden van beschikbare geldautomaten bij jou in de buurt (zowel om te pinnen als te storten) vind je op www.locatiewijzer.geldmaat.nl

Mobiele Bankservice 
Rabobank helpt klanten graag via de verschillende kanalen met vragen over hun dagelijkse bankzaken. Soms lukt het alleen niet om op deze manier de bankzaken zelf te regelen of om daarvoor naar kantoor te komen. Om ook deze groep klanten goed te helpen, is er de Mobiele Bankservice. De mobiele medewerker Dagelijkse Bankzaken bezoekt klanten in hun eigen vertrouwde omgeving en biedt praktische hulp. De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. Klanten worden geholpen bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of bijvoorbeeld met uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt bij hen thuis, tenzij een andere locatie beter past. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past. Contant geld opnemen of storten is helaas niet mogelijk bij de mobiele adviseurs.

Heb je vragen of hulp nodig bij je (online) bankzaken? Neem telefonisch contact op met één van onze adviseurs via telefoonnummer (088) 722 66 00. Zij helpen je graag.