Sebas en Morris zijn trots.
Sebas en Morris zijn trots. Foto:

‘Niet het resultaat waar we op hoopten’

Sport

Sint-Oedenrode - Dit zijn de woorden van Dennis de Bruin, vader van Morris en Sebas. Zij deden maandag mee aan de WK BMX in Glasgow. Toch overheerst de trots en de jongens hebben genoten van de deelname. Morris werd uiteindelijk 26e van de wereld en dat is gezien het sterke deelnemersveld een mooie prestatie. 

Sebas deed mee bij de categorie Boys 11, maar hij sneuvelde helaas in de manche al. De concurrentie was te goed voor hem. Morris reed een zeer sterke manche en kwam zo in de achtste finale terecht. Daarin werd hij zesde en dus kwam hij twee plekjes tekort voor de volgende ronde. Zo zijn de Rooise jongens een ervaring rijker.

Afbeelding