Afbeelding

Waarom een Huis-aan-Huiskrant nog steeds een belangrijk medium is

Algemeen Roois nieuwsbericht

Sint-Oedenrode - In een wereld waar we digitaal leven, is het voor veel ondernemers een logische keuze om in online adverteren te investeren. Maar ook de Huis-aan-Huiskrant is nog steeds een belangrijk onderdeel voor je communicatieplan. Maar waarom is dat eigenlijk?

Meer bereik

Geen kanaal staat op zichzelf. Daarom is het belangrijk om juist ook de Huis-aan-Huiskrant in te zetten. Niemand is namelijk alleen online te vinden of alleen offline. De consument beweegt zich overal. Laat het elkaar daarom versterken. Op deze manier vergroot het jouw bereik.

Jongeren
De meeste mensen denken vaak dat vooral de oudere doelgroep via Huis-aan-Huiskrant te bereiken is. Dit is niet (meer) het geval. De Huis-aan-Huiskrant, mits boordevol interessante teksten en leuke artikelen, groeit op dit moment ook dankzij de populariteit onder jongeren. Met name de categorie 25+. Zij zijn het afgelopen jaar, naast de online media, steeds meer een Huis-aan-Huiskrant gaan lezen.

Herinneren
Het voordeel van een Huis-aan-Huiskrant is dat mensen de informatie beter onthouden. Dit komt bijvoorbeeld doordat ze een bericht meer geconcentreerd lezen dan wanneer ze dit online zien. Dit geldt vooral voor complexe berichten.

Je valt op
Steeds meer bedrijven zetten in op online. Dit zorgt ervoor dat wanneer je jouw boodschap offline wegzet, dit beter opvalt. Je scrollt niet snel door wanneer je een advertentie ziet en kunt het ook niet snel wegklikken. Er wordt altijd naar gekeken.

Betrouwbaarheid
Het vertrouwen in traditionele nieuwsmedia is groot. Het gevoel van transparantie en eerlijkheid is hier meer aanwezig dan online media. Door deze reputatie hebben kranten een groot publiek, dat open staat voor betrouwbare content. Hierdoor zijn de advertenties in kranten geloofwaardiger voor de lezer.

Tastbaar
Veel mensen vinden het fijn dat wanneer ze iets lezen, ze ook iets in handen hebben. Het moet tastbaar zijn. Wist je dat 67 procent van de vrouwen ervan houdt om bijvoorbeeld een boek vast te houden tegenover 58 procent van de mannen? Daarnaast is het voordeel van een tastbaar product, dat mensen het er snel(ler) nog een keer bij pakken en/of het nogmaals lezen.
Bron / Tekst: BDUmedia Barneveld

Wil jij ook de kracht van Huis-aan-Huiskrant ontdekken? Bel DeMooiRooiKrant 0413479322 of stuur een mail naar redactie@demooirooikrant.nl. DeMooiKrant BV. Kantoor: Heuvel 7, 5492AC, Sint-Oedenrode, Postbus 28, 5490 AA Sint-Oedenrode. Tel : 0413-479322.