Esther, Maikel en Mark op de foto.
Esther, Maikel en Mark op de foto. Foto: Steffie van der Velden

Drie brandweerlieden gehuldigd

112

Sint-Oedenrode - De sirenes trokken zaterdag tegen de avond genoeg aandacht van inwoners van Sint-Oedenrode. De brandweer snelde door het dorp. Op weg naar een brand of een ander probleem? Nee, dit keer was het eindstation een bijeenkomst van het korps in het voormalige gemeentehuis in de wijk Dommelrode.

Ieder jaar komt de brandweer daar samen en bijna ieder jaar is er wel iemand rijp om gehuldigd te worden. De brandweer weet wel hoe ze haar waardevolle mensen moet huldigen. Dit keer werden drie sterke brandweerlieden in het zonnetje gezet. Mark Rijkers, Maikel van der Velden en Esther Adriaanse. Zij zitten zich al respectievelijk 25, 20 en 12,5 jaar in voor de vrijwillige brandweer. Hun tomeloze inzet werd natuurlijk benoemd, voor ieder was er een woordje en dat kon rekenen op een welverdiend applaus.