Stef van Lierop.
Stef van Lierop.

Stef van Lierop schenkt herinneringen

Zakelijk

Sint-Oedenrode - Jonge ondernemers die aan de weg timmeren zijn altijd een bron van inspiratie. Ideeën, mogelijkheden en ambities te over. Zo ook voor Stef van Lierop. Zijn bedrijf Lierno Wines bestaat ruim drie jaar en neemt de laatste tijd een letterlijke vlucht.

Door: Freek Vervoort

De mensen die denken dat Lierno is afgeleid van zijn achternaam hebben gedeeltelijk gelijk. Echter heeft het wel degelijk ook een andere betekenis, legt de jonge ondernemer uit. “In het Spaans en Italiaans betekent het genieten, ambitieus en vooruitstrevend. Dat is precies wat ik wil dat mensen doen.”

Midden in de coronatijd studeerde Stef af van de opleiding event management. Omdat niemand bij elkaar mocht komen werd er geen reguliere diploma-uitreiking georganiseerd. Jammer vond hij. “Dat zijn bijzondere momenten in je leven. Die wil je het liefst omzetten in waardevolle herinneringen.” Na zijn afstuderen waren er geen evenementen en dus ook geen werk. Het deed Stef besluiten om een eigen wijnlabel op de markt te zetten. Juist om waardevolle herinneringen te creëren.

“Het begon met private labeling als relatiegeschenken. Een wijnfles met bedrijfslogo om aan gasten of relaties te schenken. Mijn eerste klant werd Van Driel Mercedes-Benz in Liempde. Wij zorgen voor een kwaliteitswijn en hoogwaardig bedrukken van de fles. Zij verrassen de klanten er vervolgens mee.” Dat bleek een bruisend idee. Er kwamen al snel meerdere klanten bij en Lierno Wines werd steeds drukker. Inmiddels leveren zij voor flink wat klanten de private label wijnen. “Toch miste ik de horeca. Daarom ben ik nu bezig met horeca en events. Met een volledig assortiment aan eigen witte, rode en rosé huiswijnen willen wij de kans bieden een echte huiswijn te schenken in volledige eigen huisstijl.” De eerste klant is hierbij pas bekend gemaakt. De Gouden Leeuw is sinds kort klant bij Lierno Wines. Stef hoopt daar steeds meer aan toe te kunnen voegen. Er lopen al verschillende gesprekken.

Sinds kort werkt Stef ook samen met twee ambassadeurs in de Randstad. Zij gaan daar wat lijntjes uitzetten om te bekijken of de markt te veroveren valt. “Ook daar willen wij de echte beleving naar de gasten toebrengen. Daarnaast ben ik ook al bezig met wat andere projecten. Maar daar kan ik nog niet teveel over zeggen.” De naam Stef van Lierop kan veel Rooienaren al bekend in de oren klinken, legt hij uit. “Vroeger heb ik al veel in de krant gestaan. Mijn broertje en ik deden aan wielrennen. Mijn vader stuurde regelmatig een stuk in. Door die stukken word ik nog steeds herkend, haha.”

Profwielrenner is het dus helaas niet geworden. Maar de passie en beleving die hij vroeger in zijn wielrennen legde, komt nu terug in zijn bedrijf. Ondanks dat hij al bij veel mensen bekend is, is hij van plan die bekendheid enkel groter te maken. Want, zijn motto luid niet voor niets: ‘Maak van je momenten, waardevolle herinneringen!’