Afbeelding

125 Matches bijBeursvloer Meierijstad

Algemeen

Meierijstad - De eerste Beursvloer Meierijstad trok op 18 april ruim 200 deelnemers naar ROC De Leijgraaf in Veghel. In de goed gevulde aula ontmoetten aanbieders en vragers van ondernemend en maatschappelijk Meierijstad elkaar en dit resulteerde in een schitterend resultaat van 125 matches. De maatschappelijke waarde van de vrijwilligersuren, materialen en expertise bedraagt €257.466 en daarmee is de wens voor een volgende editie geboren.

Wuppies tonen succes
Lokale ondernemers en maatschappelijke organisaties stapten na de opening door wethouder Jan Goijarts vanaf 16.30 uur onbevangen op elkaar af. In korte speeddates bespraken de deelnemers onderling of ze vraag en aanbod konden uitwisselen. Als twee partijen elkaar vonden ontstond een match die officieel werd vastgelegd op een matchformulier. Na de bekrachtiging van de match door Bram van den Boogaart, notaris bij Schepers & Van Nunen Netwerk Notarissen kregen beide partijen een wuppie op de schouder. Anderhalf uur matchen en vele matches later vormden al deze wuppies een vrolijk schouwspel van de succesvolle matches.

Een jaar vol verbinding
De digitale thermometer waarop het aantal matches live te volgen was schoot tijdens het evenement omhoog en liep uiteindelijk door tot 125 matches. De matchmakers krijgen vanaf nu een jaar de tijd om de gesloten matches ten uitvoer te brengen en op deze manier draagt Beursvloer Meierijstad een flinke steen bij aan de krachtige verbinding tussen het bedrijfsleven en het maatschappelijke veld in gemeente Meierijstad.

Het speelveld voor win-win
Voorzitter van Stichting Maatschappelijke Beursvloer Meierijstad en directeur van Welzijn de Meierij, Trix Cloosterman, weet waarom een Beursvloer snel leidt tot succes? "In de eerste plaats ontmoeten de deelnemers van de Beursvloer elkaar in een positieve ambiance en zijn ze heel bewust naar ROC De Leijgraaf gekomen om iets voor elkaar te betekenen. Bedrijven willen betrokken zijn bij het Meierijse en werken aan hun naamsbekendheid. Maatschappelijke organisaties worden steeds ondernemender om hun organisatiedoelen te bereiken. Veel meer vanuit hun eigen kracht en minder vanuit subsidies zoals vroeger. En zo ontstaat een geweldig speelveld waar iets voor elkaar betekenen op basis van win-win heel normaal is. Het aantal deelnemers en matches spreekt voor zich."

Een greep uit de matches
Vanderlande Industries B.V. gaat bij het Thomashuis in Erp de geluidsoverlast in woningen voor mensen met een beperking onderzoeken en adviseren over hoe dit te beperken. De tegenprestatie: Een etentje voor het team van Vanderlande in het Thomashuis. Drie-O schenkt een nieuwe laptop en een tweedehands beamer aan Stichting Hartsave Veghel zodat zij voorlichting kunnen geven en presentaties kunnen verzorgen. De tegenprestatie: Stichting Hartsave verzorgt een training Reanimatie-AED training voor de medewerkers van Drie-O. Bierens Incasso Advocaten heeft voor Stichting Turkse Ouderraad Veghel kasten, tafels en andere kantoorbenodigdheden. De tegenprestatie: een geheel verzorgde Turkse lunch voor de medewerkers.

Zichtbaar
Een maand na het evenement neemt de beursvloerorganisatie contact op met de matchende partijen met de vraag of er al contact is geweest met elkaar. Is men misschien al voor elkaar aan de slag gegaan? Zo ja, dan vraagt de beursvloerorganisatie om dit zichtbaar te maken, bijvoorbeeld door een verslag, foto of video in te sturen. Deze worden vervolgens geplaatst op www.beursvloermeierijstad.nl. Op deze manier kunnen alle betrokkenen en geïnteresseerden de uitvoer van de 125 matches volgen. 'Belangrijk', vindt de beursvloerorganisatie, 'zo weten we of de matches ook daadwerkelijk worden uitgevoerd en het stimuleert om een volgende editie weer tot een groot aantal matches te komen.'