Jorn van het Hof in de fabriek in Portugal.
Jorn van het Hof in de fabriek in Portugal. Foto: Alvaro Martino 2019

Een eigen kledingmerk voor Rooienaar Jorn van het Hof

Human Interest Human interest

Sint-Oedenrode - Rooienaar Jorn van het Hof heeft de afgelopen jaren de tijd genomen om een droom na te jagen: een eigen kledingmerk. Hij beleefde deze week de officiële kick-off. Studio subtl is het eerste klimaat positieve mannenkleding merk.

Jorn verruilde zijn marketingbaan voor een leven als ondernemer in mode. Bijna anderhalf jaar werkte hij aan het selecteren van de juiste fabrieken, partners en stoffen voor zijn eerste collectie, die vanaf begin maart verkrijgbaar is. “Duurzaamheid is niet meer weg te denken uit de modewereld. Hoewel alle intenties goed zijn, is kleding in de praktijk een stuk minder duurzaam dan de meeste mensen denken. Slechts bij minimaal gebruik van duurzame materialen mag een merk al over duurzaamheid spreken. Dat patroon wil ik doorbreken door een kledinglijn te introduceren die tot in elk detail duurzaam is. En door te laten zien hoe en door wie het gemaakt wordt. Studio subtl is een merk voor mannen die niet meewaaien, maar keuzes durven maken. Zonder daar een schreeuwerig, visueel statement van te maken.” Studio subtl werkt uitsluitend met partners die GOTS gecertificeerd zijn, waarmee het voldoet aan de allerhoogste eisen op het gebied van organic cotton en social responsibility. De collectie is gemaakt in Portugal en de trotse makers zijn stijlvol in beeld gebracht. In het hele proces wordt geen plastic gebruikt en de kleding wordt verzonden in verpakkingen van gerecycled karton. De lage uitstoot wordt x 1.5 gecompenseerd in projecten die structureel voor een lagere uitstoot zorgen.

Hoe ben je op het idee gekomen?
“Ik heb altijd al de droom gehad om te ondernemen. Daarnaast heb ik sinds mijn vroege tienerjaren al passie voor mode. Ook ben ik de laatste jaren steeds bewuster gaan leven; fysiek, mentaal en duurzaam. Met mijn expertise als marketeer in (internationale) retailorganisaties zag ik het als een mooie kans om bij te dragen aan een duurzamere mode-industrie.”

Lees deze week meer in DeMooiRooiKrant