Een typisch ontwerp van Origineeltje.
Een typisch ontwerp van Origineeltje. Foto:

Creatief kruitvat verlaat Natuurlijk! Sint-Oedenrode

Human Interest Human interest

Sint-Oedenrode – Het ontwerp van het dekbed waar Neeltje Vervoort onder ligt is van eigen makelij. Zo creatief is de Rooise onderneemster. Die creatieve geest heeft ze ruim een jaar ingezet voor Natuurlijk! Sint-Oedenrode. Dat was een zegen voor de organisatie. Hoewel Neeltje voor het grote publiek haar rol vrij anoniem invulde, heeft ze een belangrijke bijdrage geleverd. Ze heeft N!SO een (creatieve) boost gegeven en zal het nieuwe communicatieteam blijven voeden. We doken niet met haar het bed in, maar vroegen haar wel het hemd van het lijf.

Waarom ga je stoppen als projectmanager?
“Het is de leukste job die je maar kan wensen, maar dat is ook meteen mijn probleem. Ik vind het zo leuk dat ik mij verlies in tijd en enthousiasme. Er zijn zoveel kansen dat mijn creatieve hoofd maar doorgaat. En daardoor hou ik geen tijd over voor mijn droom: van mijn bedrijf Origineeltje een bekend illustratiemerk maken. Door de beslissing om te stoppen heb ik nu weer de volle focus, komt in januari mijn eerste behang uit, staat eindelijk mijn webshop en is er weer ruimte voor andere ideeën. Want die heb ik genoeg! Maar voor nu stap voor stap. En blijven focussen.”

Wat heeft het je gebracht?
“In 2014 heb ik samen met een team voor Natuurlijk! Sint-Oedenrode de propositie bedacht: ‘Verrassend groots genieten van een kleine gemeente’. Daar heb ik nu na zes jaar eindelijk invulling aan kunnen geven. We hebben de promotie van Sint-Oedenrode meer kunnen professionaliseren. En de eerste stappen gemaakt naar diverse campagnes die bewijzen dat jong en oud hier echt verrassend groots kunnen genieten. Ik ben me nog meer bewust geworden hoe fantastisch het dorp is waarin we wonen. En man o man wat zijn er veel enthousiaste mensen die wíllen en ideeën hebben. We hebben in Coronatijd samen met Elle en Bram laten zien hoe mooi ons dorp is door ze op reis te sturen. Rooi Fashion Weekend georganiseerd; het drukste weekend ‘op gepaste afstand’ in jaren. We hebben de eerste editie van RooiMartre bedacht, het was echt net Parijs in de Borchgrave. Maar ook ‘Koop lokaal’ extra aandacht gegeven, onder meer door de kiosk in te pakken en meer ondernemers te laten aansluiten bij het spaarsysteem. En nu de mooie afsluiter Winter Wonder Rooi met het nieuwe communicatieteam!”

Lees woensdag het complete interview in DeMooiRooiKrant