Afbeelding
Foto: Kim Vulders

Klanttevredenheidonderzoek wijst uit: klanten tevreden over DeMooiRooiKrant

Zakelijk Zakelijk

Sint-Oedenrode - Stagiaire Imke van Hastenberg volgt de opleiding marketing en communicatie aan het Summa College in Eindhoven. Ze heeft zich de laatste maanden op allerlei manieren ingezet voor Mediahuis Meierijstad. Eén van haar opdrachten was het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. Dat is inmiddels afgerond. De conclusie: klanten zijn tevreden over DeMooiRooiKrant.

Imke benaderde tientallen klanten van het plaatselijke weekblad van Sint-Oedenrode. De meeste ondernemers werkten graag mee, maar door drukte kon niet iedereen reageren. Imke liet zich niet uit het veld slaan en zorgde voor een representatief onderzoek. Ze stelde vragen over de servicegerichtheid van de krant, maar ook over prijs/kwaliteitverhouding en klantvriendelijkheid. Daarnaast vroeg ze ook naar hoe tevreden de klanten zijn over het resultaat van hun opdracht en of het ook iets heeft opgeleverd. Daarin zit een interessante twist. Veel klanten zijn niet tevreden maar ook niet ontevreden over de prijs/kwaliteitverhouding. Daarover geven ze een neutraal oordeel. Maar er heerst wel tevredenheid over het resultaat van de opdracht die niet in alle gevallen iets oplevert. Dat past wel in het beeld van landelijke onderzoeken. 65% van de lezers bekijkt de advertenties intensief en 50% doet er daadwerkelijk iets mee.
Een opsteker voor DeMooiRooiKrant is dat veruit de meeste klanten het weekblad zouden aanbevelen bij anderen en dat ze over het algemeen tevreden zijn over de samenwerking met de krant.
Met dit onderzoek voldoet Imke niet alleen aan haar schoolopdracht. Ze heeft DeMooiRooiKrant ook inzichten gegeven in de relatie met haar klanten en waar er nog te verbeteren valt.

LEES DE COMPLETE UITSLAG IN DEMOOIROOIKRANT

winnaar halve pagina
Onder alle deelnemende bedrijven verloten we een gratis halve pagina in DeMooiRooiKrant.
De winnaar is modezaak Seegers. Proficiat!

Imke van Hastenberg.