De rotonde bij de Hambrug is eerder al aangepast.
De rotonde bij de Hambrug is eerder al aangepast. Foto: Imke van Hastenberg

Nog vier rotondes op de schop

Verkeer Verkeer

Sint-Oedenrode – De afgelopen maanden zijn meerdere rotondes aangepast. Inmiddels krijgen de fietsers voorrang van de motorische wegvoertuigen. Toch zijn nog niet alle rotondes onder handen genomen. Dat gebeurt de komende maanden. Dat is maar goed ook, want nu ontstaan soms verwarrende situaties op de Rooise rotondes, omdat nog niet overal de haaientanden dezelfde kant op staan gericht. 

Het moment van aanpassing is afgestemd op de uitvoering van de herinrichting van de Boskantseweg. Zodra het doorgaand verkeer hiervan gebruik kan maken, start de aanpassing van de resterende vier rotondes, zo laat de gemeente weten in een reactie.

De aanpak van de resterende vier rotondes in Sint-Oedenrode staat gepland vanaf week 45, maandag 8 november, en duurt tot eind december. De werkzaamheden zijn gereed voor de kerstvakantie. Ter plaatse wordt de weggebruiker, voorafgaand aan de uitvoering, per rotonde geïnformeerd over de afsluiting en de tijdsduur daarvan. Ook plaatst de gemeente borden “voorrangssituatie gewijzigd”, bij iedere rotonde die aangepast is.

Uitvoering
-Vanaf 8 november wordt er gewerkt aan de rotondes Zuidelijke Randweg/Nijnselseweg en Zuidelijke Randweg/Sloef. Deze rotondes zijn in week 46, van 15 t/m 19 november afgesloten voor doorgaand verkeer.
-Vanaf 18 november wordt er gewerkt aan de rotonde Zuidelijke Randweg/Leunestraat. Deze rotonde is in week 47, van 22 t/m 26 november afgesloten voor doorgaand verkeer.
-Vanaf 6 december wordt er gewerkt aan de rotonde Corridor/Hertog Hendrikstraat. Deze rotonde is van 15 t/m 21 december afgesloten voor doorgaand verkeer.
Het doorgaande verkeer zal, afhankelijk van welke rotonde er wordt uitgevoerd, over de Hoogstraat en de Oostelijke Randweg worden omgeleid. Deze planning is gebaseerd op werkbare omstandigheden, een periode met slechte weersomstandigheden kan invloed hebben op deze planning.