Wethouder Van Rooijen en Robert van den Brand.
Wethouder Van Rooijen en Robert van den Brand. Foto: Bas Ulehake

Magazine ‘Made in Meierijstad’ biedt bezoekers inkijkje in de gemeente

Recreatie en Toerisme Recreatie en toerisme

Meierijstad - Van ‘Binnen kijken bij… ’ en ‘Op pad met een schaapsherder’ tot ‘In de klas bij meester Bas’. Een greep uit de inhoudsopgave van het circa 80-pagina’s tellende magazine ‘Made in Meierijstad’. Wethouder Harry van Rooijen (o.a. citymarketing) heeft vandaag het eerste exemplaar van het magazine aangeboden aan de Meierijstadse horecavoorzitter Robert van den Brand.

Het magazine Made in Meierijstad is bedoeld om gasten en/of bezoekers een beeld te geven van wat onze gemeente te bieden heeft. “Meierijstad is een gemeente met dorpse charme en stadse allure. Wij hebben Food, Cultuur en Natuur. Wij zijn een gemeente waar het goed wonen, werken en leven is. Daar zijn we vaak nog te bescheiden over. Maar ons verhaal mag verteld worden. Het magazine is niet alleen hip anno nu, maar ook informatief voor straks”, aldus wethouder Harry van Rooijen. In het magazine Made in Meierijstad is onder meer aandacht voor toeristisch-recreatieve trekkers, het dagelijks leven in onze gemeente, het bedrijfsleven en de horeca.

Robert van den Brand was zee enthousiast over het magazine dat de gemeente Meierijstad heeft neergezet. “Jullie mogen trots zijn op wat er hier is neergezet. We zullen het magazine dan ook ver verspreiden. Hierdoor kunnen mensen buiten Meierijstad ook zien hoe mooi het hier is en wat we als gemeente te bieden hebben, maar niet alleen via dit magazine maar ook op de website bezoekmeierijstad.nl.”

Aansluitend aan de uitreiking ging wethouder van Rooijen nog even enkele exemplaren naar een horecazaak brengen. Deze werden dankbaar in ontvangst genomen en enkele gasten op het terras waren direct nieuwsgierig naar het magazine. De komende tijd zal het magazine op vele plekken in Meierijstad komen te liggen.

Leestafel
Het magazine Made in Meierijstad is voor onder meer toeristisch-recreatieve aanbieders en voor horecagelegenheden waar veel bezoekers van buiten komen. Het kan op de leestafel in het café of op het nachtkastje van een Bed & Breakfast. Het magazine is om te bewaren en in te kijken. “De deuren gaan weer langzaam van het Corona-slot. Een mooi moment om dit magazine aan te bieden”, vindt de wethouder. “Wij hopen dat ondernemers er hun voordeel mee doen en dat het bezoekers verleidt om onze prachtige gemeente verder te verkennen.”

Redactie
Made in Meierijstad is gedrukt in een beperkte oplage van 4.000 exemplaren en is een uitgave van de gemeente Meierijstad. Het magazine is gemaakt door een Meierijstad-brede redactie.