Ton van der Schoot
Ton van der Schoot Foto: Jeroen van de Sande

Ton v.d. Schoot: “We geven niet alleen het advies, maar begeleiden eigenlijk het hele proces”

Human Interest Human interest

Sint-Oedenrode - Hoe onderneemt Sint-Oedenrode? Dat ondervinden we in een maandelijkse rubriek waarin vier ondernemers worden geïnterviewd. Ze vertellen over het eigen bedrijf en de eigen branche. Dit keer is Ton v.d. Schoot aan het woord van Licht & Reclame Sign Consultants. 

Wat is jullie corebusiness?
“Wij zijn een uitvoerende adviseur voor huisstijlreclame, maar dan met name buiten! We doen dat voor grote klanten zoals Bavaria, Heineken, verschillende banken en andere branches. We geven niet alleen het advies, maar begeleiden eigenlijk het hele proces. Dat gaat van advies en ontwerp tot het fabriceren en onderhouden van bijvoorbeeld grote LED-reclame of andere reclame-uitingen. Ook wanneer iets stuk is of niet meer functioneert, kunnen wij bijspringen. Dat is onze kracht.”

Hoe komt het dat jullie het compleet aan kunnen bieden?

“Wij zijn een onderdeel van de TVE Groep en daarom kunnen we alles onder één dak maken. We hebben de expertise in huis om alle aspecten aan te bieden. Dat is een groot voordeel ten opzichte van de concurrentie.”

Je noemde klanten als Bavaria en Heineken. Doen jullie al hun uitingen?
“Buiten bijna alles ja. Vrijwel alle reclameborden, billboards en LED-reclames komen van ons. Eigenlijk zie je vrijwel dagelijks uitingen die bij de TVE Group gemaakt zijn, zoals in winkels en in etalages. Dat heb je alleen niet in de gaten.”

De Heineken billboards in de Formule 1?
“Daar maken we lang niet alles van, maar zo heeft TVE Group vorig jaar wel het podium mogen maken van de GP in Portugal. Dat was natuurlijk een prachtige klus voor ons.”

Heeft corona veel effect gehad op jullie omzet?
“Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. We deden veel in de horecabranche. Dat ging afgelopen jaar in pieken, maar vooral veel dalen. Dat hebben wij natuurlijk ook wel gemerkt. Hoewel de biermerken juist extra reclame zijn gaan maken voor bijvoorbeeld 0.0 dranken en speciaal bieren. Daarin was een stijging zichtbaar. Verder mogen we zeker niet klagen, want we hebben veel kansen gezien in het aanbieden van coronaproducten zoals schermen en bewegwijzering. Dat is in iedere sector nodig geweest.”