Afbeelding

Adverteren in positieve media meest effectief

Zakelijk Zakelijk

Sint-Oedenrode | Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat adverteren in ‘positieve media’ het meest effectief is. Zij deden dit onderzoek uit opdracht van Hearst Netherlands. Er kwam uit naar voren dat media die de lezers een positief gevoel bezorgen vaker succesvol zijn dan media die dat niet doen.

Bij het onderzoek zijn 1.500 mediagebruikers bevraagd naar hun mening. Er zijn maar liefst 44 verschillende soorten media bekeken. Van traditionele media tot en met websites, televisie, social media en streamingsdiensten.

Het blijkt dat een positieve manier van nieuws schrijven van invloed is op hoe lezers advertenties ervaren. Zodra er door de lezer een positief gevoel wordt ervaren tijdens het lezen, zal 40% de informatie die ze in het artikel gelezen hebben met anderen delen. Ongeveer een derde van de respondenten van het onderzoek gaat naar aanleiding van een artikel op zoek naar meer informatie.

Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn om te adverteren in DeMooiRooiKrant? Neem dan contact op via verkoop@demooirooikrant.nl of bel naar 0413-479322. U bent uiteraard ook welkom in Mediahuis Meierijstad: Heuvel 7, Sint-Oedenrode

Bekijk het volledige onderzoek hier:
https://www.hearst.nl/wp-content/uploads/2021/02/PoP-paper.pdf