Marion (l) en Nienke.
Marion (l) en Nienke. Foto: Jeroen van de Sande

Bij Schijvens Mode maken ze er het beste van

Zakelijk Zakelijk

Sint-Oedenrode - Het werken in een kledingzaak vergt nogal wat van de flexibiliteit de laatste maanden. Van winkelend publiek op 1,5 meter, naar gesloten deuren, click en collect en nu weer shoppen op afspraak. Bij Schijvens Mode hebben ze het ook zwaar en hopen ze op betere tijden, maar de keten houdt de moed er in. Op vrijdagmiddag stappen we binnen bij het filiaal aan de Heuvel in Sint-Oedenrode. Het is al vrij snel duidelijk dat de sfeer nog steeds goed is. “We hebben er heel veel zin in om de eerste klanten weer te mogen ontvangen”, vertelt Wendy vanuit de etalage.

Hoewel de winkel niet open is, wordt er dagelijks gewerkt. Marion en Nienke helpen hun collega met het netjes maken en bijvullen van de zaak. Ondertussen houden ze het gezellig met elkaar. Negatieve onderwerpen zoals corona worden zoveel mogelijk vermeden. “Het is al erg genoeg. Daar hoeven we het niet heel de dag over te hebben”, is Nienke duidelijk, terwijl ze nieuwe jurkjes in het rek hangt. De dames maken alles klaar voor de – soort van – heropening van de winkel. Vanaf vandaag (woensdag 3 maart) gaan alle filialen van Schijvens mode over op personal shopping.

“Er is druk gebeld de laatste dagen. Veel klanten die graag een afspraak willen maken. We laten twee klanten per uur toe. Meer zou mogen, maar degene die komen winkelen, willen we de volle aandacht kunnen geven. Ze moeten bovendien rustig rond kunnen kijken, niet gehaast”, legt Wendy de filosofie uit. Natuurlijk is dit nog niet het ideale plaatje, maar de verkoopsters doen het er mee. Wendy: “Het is al meer dan het was. Natuurlijk zijn we liever open, maar blijkbaar moet het met stapjes. We maken er het beste van.” Met twee klanten per uur verwerkt Schijvens Mode vanaf vandaag (woensdag red.) zo’n zestien bezoekers per dag. Daar komen de telefonische bestellingen en de webshop orders nog bij.

De dag dat de winkel echt helemaal open gaat, komt steeds dichterbij. “We hebben er heel veel zin in, want de contacten met onze klanten, daar doen we het voor. Andersom merk je dat ook. Sommige bellen gewoon even om een praatje te maken. Leuk toch?!” glimlacht Wendy tot slot.