Afbeelding
Foto: Jos van Nunen

Gemeente vraagt om begrip voor tijdelijk sluiten burgerloket

Gemeentenieuws Gemeentenieuws

Sint-Oedenrode - Gemeente vraagt om begrip voor tijdelijk sluiten burgerloketSint-Oedenrode – Gemeente Meierijstad heeft het loket voor burgerzaken sinds 16 december gesloten. Daardoor kunnen burgers uit Sint-Oedenrode al enige tijd niet terecht in het Bestuurscentrum. De sluiting duurt nog tot minimaal 9 februari met de kans dat het nog langer gaat duren. De gemeente vraagt begrip voor deze situatie.

“Wij begrijpen dat het voor sommigen van onze inwoners lastig is dat zij tijdelijk niet terecht kunnen op de vertrouwde plek in Sint Oedenrode, maar wij hopen op begrip voor deze maatregel. Zodra het weer veilig is om onze inwoners en medewerkers op het Bestuurscentrum te verwelkomen, gaat het Burgerzaken loket weer open. Tot op heden hebben we er overigens geen enkele klacht ontvangen”, laat een woordvoerder weten.

Om op een goede manier de dienstverlening te kunnen voortzetten, vinden sinds 16 december 2020 alle afspraken plaats in het dienstverleningscentrum in Veghel tijdens onderstaande openingstijden. Er wordt gewerkt op afspraak, waarbij de klant 24/7 digitaal een afspraak kan inplannen in de agenda. Tijdens de openingstijden kunnen inwoners ook bellen voor het stellen van een vraag of het maken van een afspraak. De medewerkers van het KlantContactCentrum en Burgerzaken zijn via het algemene telefoonnummer van gemeente Meierijstad (14 0413) dagelijks bereikbaar voor vragen en staan de inwoners graag te woord.

Aan de ouderen die moeilijk in Veghel kunnen, denkt de gemeente ook. “Voor vragen zijn onze medewerkers van Burgerzaken telefonisch bereikbaar. Op grond van de beperkende maatregelen door COVID-19 worden fysieke contacten tot een minimum beperkt. Uiteraard denken wij altijd mee in oplossingen en bieden maatwerk als blijkt dat een inwoner (bijvoorbeeld een oudere of statushouder) niet in staat is om naar het gemeentehuis in Veghel te komen. Inwoners kunnen daarvoor met ons telefonisch contact opnemen om te bespreken wat wel mogelijk is. In uitzonderlijke situaties afreizen naar de thuisomgeving van de inwoner (in deze situatie naar een verpleeghuis) door één van onze medewerkers heeft plaatsgevonden omdat andere oplossingen niet voorhanden waren. De hulp van een familielid was daarbij onontbeerlijk”, zo schetst de medewerker.