De dames die de actie hebben geïnitieerd.
De dames die de actie hebben geïnitieerd.

Eerste 600 eetbonnen van de actie “de Helden van Bernhoven” gedoneerd

Gezondheid Coronavirus

Uden - De online actie ‘Hart onder de riem voor de helden van Bernhoven ziekenhuis’ heeft inmiddels al bijna €38.000 euro opgeleverd, waarvoor er bij ruim 30 restaurants bonnen zijn gekocht. Het doel van de actie is om alle medewerkers van het Bernhoven ziekenhuis in Uden een eetbon aan te bieden van een horecazaak uit de regio.

Zo snijdt het mes aan twee kanten, want niet alleen onze zorgverleners, maar ook horecaondernemers hebben het zwaar. In eerste instantie is er ingezet op €60.000 omdat Bernhoven normaliter ongeveer 2000 medewerkers heeft, maar in deze crisistijd zijn het er bijna 2500. Voor elke €30 euro kopen Suze de Jong (Uden) en Liza Kremers (Erp), initiatiefnemers van de actie, een eetbon waarmee een medewerker bedankt kan worden. Elke donatie telt. Reacties die we krijgen lopen uiteen van ‘ik heb mijn zakgeld gedoneerd’ tot de Rabobank die i.s.m. IBN, ING en Wiltec een bedrag van €13.750,- doneren.
Ook in het ziekenhuis wordt de actie enthousiast ontvangen. Reactie van Bernhoven: “bij het personeel is deze actie echt een happening aan het worden!” De actie is zo’n groot succes dat er inmiddels gewerkt wordt met een vrijwilligerspoule van 15 personen om alles achter de schermen te regelen. En goed voorbeeld doet volgen. Inmiddels hebben Helmond en Tilburg eenzelfde actie lopen en ook in Haarlem zijn er plannen. Vind jij ook dat meer medewerkers een hart onder de riem verdienen? Doneer dan door hier te klikken. "Zij zorgen voor ons, wij zorgen SAMEN voor hen!!"

Afbeelding