Maurice hier op de foto met etappewinnaar Wout van Aert.
Maurice hier op de foto met etappewinnaar Wout van Aert.

Bianchi spint garen bij spannendste Tour sinds jaren

Algemeen Human Interest

Sint-Oedenrode / Waalre - De rook van de Tour de France is bijna opgetrokken en daarmee ook de show er omheen. Het was de spannendste ronde van de afgelopen jaren met een hoofdrol voor de Nederlandse ploeg Jumbo/Visma. Oud-Rooienaar Maurice Jacobs had er direct mee te maken. Hij levert de Bianchi fietsen aan de wielerformatie. "Een betere exposure konden we ons niet wensen", reageert hij uitermate content.

Jacobs woonde tot zijn twintigste jaar in Sint-Oedenrode en komt nog vaak in Rooi omdat zijn moeder er nog steeds woonachtig is. "Ik denk altijd met een big-smile terug aan mijn jeugd", verklaart hij. Maurice is International Sales-Marketing Manager bij het Italiaanse fietsmerk Bianchi. Ze zijn sponsor van de bekende renners Steven Kruiswijk en Dylan Groenewegen, maar ook van Sven Kramer die ook lid is van de Jumbo/Visma formatie. De oud-Rooienaar is in het wereldje terechtgekomen vanwege zijn sportachtergrond, studie en connecties in de wielerwereld.

De Tour heeft hem en het merk geen windeieren gelegd. "Het is al een aantal jaar merkbaar dat de verkoop van Bianchi enorme sprongen maakt in de verkoop wereldwijd. Met name de duurdere modellen gaan zeer goed. Daar werkt de positieve reclame rondom de Jumbo/Visma ploeg enorm aan mee natuurlijk", zegt Maurice, die ook direct ambities uitspreekt. "We hopen binnen een jaar een grote ronde te winnen. De Giro, Tour de France of Vuelta). Als Italiaans topmerk willen we daarnaast laten zien dat we nog veel meer aanbieden dan alleen prachtige racefietsen. Hiermee zijn wij druk doende. Dat is al te zien in de mooie MTB-lijn en de elektrische race- & MTB-modellen."

Op deze foto poseert Maurice met Roglic.