Op de kinderkoppen van de Markt is het soms lastig voetballen.
Op de kinderkoppen van de Markt is het soms lastig voetballen. Foto: Jeroen van de Sande

Gaat straatvoetbal Beachsoccer achterna?

Algemeen Evenementen / Sint-Oedenrode

Sint-Oedenrode - Straatvoetbal is weer heel wat anders dan gewoon voetbal. Net als bij het zaalvoetbal komt het nog meer aan op techniek. Op YouTube zijn allerlei filmpjes te vinden van de meest bizarre trucs. Het is zo populair onder de jeugd dat populaire termen als panna niet meer weg te denken zijn. Een panna is nog belangrijker dan een doelpunt. Donderdagmiddag werd er hier en daar eentje uitgedeeld, al bleven YouTube-trucs achterwegen.

Zo ver is de jeugd van Meierijstad nog niet, zoveel is wel duidelijk. Daarvoor moet er nog meer geoefend worden. Het begin is echter gemaakt, want wie had ooit verwacht dat Beachsoccer Rooi – ook begonnen op de Markt – zou uitgroeien tot zo'n mega-evenement? Zo staat Jamie van Lankveld er ook in. "Ik ben erg blij met de opkomst. Er doen nu twaalf teams mee. Hopelijk is dat volgend jaar weer een beetje meer", zegt ze aan de rand van de kiosk. Namens de gemeente heeft ze het evenement mee opgezet. Twee trapveldjes en een pannaveld hebben de auto's op de Markt weggejaagd. Niet alleen Rooise kinderen nemen deel, maar ook kinderen uit andere dorpen van Meierijstad. Petro Rijkers praat de wedstrijden aan elkaar. Hij is ook blij met het resultaat en is vooral blij met de lokale sponsoren zoals De Gouden Leeuw, Albert Heijn, Ad de Bever en Brabant Water.  

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding