Afbeelding

"Wat we beloven, regelen we"

Algemeen Op de koffie bij...

Sint-Oedenrode - Het is net of ik het centrum van New York binnenstap. Een grote gele taxi komt vanuit de muur op me af in de entree van Werotax. Ik steek mijn hand omhoog. Niet om een taxi aan te houden, maar om een vriendelijke dame te begroeten die me ontvangt. Het is Anita, met headset, want de telefoon blijft maar rammelen. Ze zet me neer in het epicentrum van het bedrijf waar een drie-eenheid dagelijks nieuwe uitdagingen aan gaat.

Door: Jeroen van de Sande

Al snel schud ik de hand van eigenaresse Davina Vorstenbosch. Ze stelt me voor aan bedrijfsleider Tom en aan Anita dus, die grappend en grollend verder gaat met waar ze goed in is: chauffeurs aansturen. "Weet je wat ideaal is voor onze klanten? Er is veel persoonlijk contact en omdat we overal een oplossing voor bedenken, schept dat vertrouwen", is Davina duidelijk. Ze vertelt dat het bedrijf al 27 jaar oud is. Haar ouders runden de zaak voor haar in Son en Breugel en sinds enkele jaren is ze verhuisd naar de Vresselseweg. "Deze locatie is super. We hebben veel ruimte, het is hier rustig en toch zitten we dicht bij de snelweg."
Ondertussen verwerken Tom en Anita het ene na het andere telefoontje. "Gemiddeld krijgen we er tussen de zeventig en de honderd binnen", noemt Tom verbazingwekkende cijfers. Klanten kunnen voor van alles bellen, snap ik al snel, wanneer ik meerdere flyers van Werotax krijg aangereikt. Een opsomming: luchthavenvervoer, leerlingenvervoer, ziekenvervoer, evenementenvervoer, trouwauto's, rouwvervoer, rolstoelvervoer, zakelijke dienstverlening, woon-werkverkeer en zelfs documentenvervoer en koeriersservice. En zo kan ik nog wel even doorgaan. "We doen inderdaad erg veel", is Davina trots. "De hoofdmoot is echter zieken-, luchthaven-, rolstoel- en leerlingenvervoer. Maar iedere dag is compleet anders en dat maakt dit vak zo mooi." Niet geheel toevallig komt er net een chauffeur binnen. Ze is in haar nopjes en geeft tussen neus en lippen door aan dat ze best nóg meer kilometers wil maken. Davina belooft er rekening mee te houden. "Dit geeft aan hoe mooi vak dit is", zegt ze. "Onze chauffeurs doen dit met veel liefde en plezier. Het zijn over het algemeen de wat ouderen, die tijd over hebben om te kunnen rijden. Voor ons is dat ideaal, want hun levenservaring komt goed van pas. Vooral in het contact met onze klanten. We kunnen overigens nog altijd nieuwe chauffeurs gebruiken, in alle leeftijden!"
De hamvraag is ook in dit geval weer…. wat maakt Werotax onderscheidend? De bedrijfsleider kopt hem direct in. "We zijn op kantoor met een klein team, maar groot in wat we kunnen regelen. Samen weten we alles en we gaan geen uitdaging uit de weg. Wat we beloven, regelen we. Een groot netwerk en goed contact met onze collega's draagt daar aan bij." Davina knikt instemmend en voegt daaraan toe. "Ieder telefoontje betekent een ander soort opdracht. Het is dan geweldig om een oplossing te bieden. Iedere keer lukt het en daarom krijgen we vaak complimenten van onze klanten."

We gaan naar buiten voor de foto en passeren weer de grote sfeerimpressie van de Big Apple op de kantinemuur. Een gezellige ruimte met een bar. "Kijk hier, op Complimentendag hebben de chauffeurs voor elkaar leuke boodschappen opgeschreven", wijst Davina naar een schrift. Ze blijft me verbazen. Tot in detail ziet Werotax er gelikt uit, de sfeer is er goed en ik weet zeker dat al hun diensten ook tot in perfectie zullen worden uitgevoerd. Taxi!!!!