Links Rooi met in de verte Veghel.
Links Rooi met in de verte Veghel. Foto: Henri van Hoorn

Discussie Citymarketing legt identiteitscrisis Meierijstad bloot

Algemeen

Sint-Oedenrode – Het onderwerp Citymarketing heeft donderdagavond in de raadscommissie weer eens duidelijk gemaakt hoe verschillend er wordt gedacht over het DNA van Meierijstad. Als dat DNA überhaupt bestaat. Helemaal onverwacht kwam dat niet. Al kort na de vorming van Meierijstad trok wethouder Eus Witlox zijn karakterisering 'dorpenstad' in. Vooruitziende blik, of omdat zijn collega-wethouders zich daardoor toen al geremd voelden in hun ambitie om in 2028 de ondernemendste stad van Europa te worden?

De kiem voor de identiteitscrisis werd gelegd door bij de fusiegemeentes te kiezen voor de A50, in plaats van de 'groene' verbinding te zoeken met Boxtel. Wat eerst het voordeel leek te zijn, een pluriforme gemeente van drie hoofdkernen met elk een sterke eigen identiteit, drijft steeds een wig tussen de ambities van de volksvertegenwoordigers.      

Lees verder in DeMooiRooiKrant van komende week...