Afbeelding

Dubbel scoren met de maatschappelijke kracht van sport

Algemeen

Sint-Oedenrode - Het mooie van amateursport? "Dat het daar echt om de passie gaat en niet om pecunia", aldus Jeroen Mathot van ING Zakelijk. Dat dat niet wil zeggen dat amateurclubs zonder geld kunnen draaien, moge duidelijk zijn. Maar hoe zowel amateurclub als sponsor kunnen scoren? Afgelopen dinsdag werd BtB door ING uitgenodigd bij RKSV Rhode om daarover meer te leren. De Rooise voetbalclub heeft ruim 1100 leden. Door 62 teams wordt er wekelijks gesport en dat doen ze met passie. "Als amateurclub betalen wij geen enkele speler en daarom lopen ze alleen maar harder", onderstreepte Wim van Meijl. De voorzitter meldde verheugd dat Rhode een gezonde vereniging is, mede dankzij de vele sponsoren waaronder ING.

Door: Ria Balk

Scoren met (sport)marketing
Banken komen vaker in het nieuws, maar met sport kunnen ze echt positief scoren. Rhode is dan ook niet de enige voetbalclub die door de bank gesponsord wordt. Jeroen Mathot: "ING wil oranje meer zichtbaar maken en voetbal is de grootste sport in Nederland. Daar wil je als bank wel aan bijdragen." Amateurclubs zoals Rhode kunnen zich sinds een aantal jaar bij ING melden. Om voor sponsoring in aanmerking te komen moeten ze in een pitch aangeven waar hun ambities liggen en wat ze met de sponsoring bereiken willen. "We willen als bank niet alleen geld geven, maar echt iets betekenen voor het amateurvoetbal. Daarom zetten we de clubs zelf aan het roer", aldus Jeroen.

Lees woensdag verder in DeMooiRooiKrant