De medewerkers zetten bij Olie & Zo iedere dag het beste beentje voor.
De medewerkers zetten bij Olie & Zo iedere dag het beste beentje voor. Foto: Bas van Turnhout

Op de koffie bij.... Olie&zo

Algemeen Op de koffie bij...

Sint-Oedenrode - Bij binnenkomst lijkt er nog niet zo veel veranderd. Maar dat moet nog gebeuren weten eigenaren Hans en Eline van Ommen mij te vertellen. De koffie en de thee smaken in ieder geval heerlijk en de vriendelijkheid die het bedrijf al had is nog steeds te voelen.

Door: Lisa van de Ven

"Wij vinden het tijd voor een nieuwe uitdaging", vertelt Hans. "Sinds een aantal jaar zijn wij al eigenaar van een garage in Boxtel en van een autobandenservice in Den Bosch. Als zaken beter gaan lopen ga je kijken naar opties om het nog beter en optimaler te kunnen maken. Voor ons was een bedrijf in de omgeving van Sint-Oedenrode een perfecte oplossing. Dan kun je mensen vanuit verschillende hoeken bedienen."

De naam Olie&zo is trouwens niet zomaar gekozen. "Mensen komen hier vaak aan de balie. Wanneer wij dan vragen wat er kan gebeuren krijgen we vaak het antwoord: 'gewoon, olie en zo'. Dat bleef zo bij ons hangen dat we uiteindelijk voor deze naam gekozen hebben."

Bij Olie&zo zijn ze altijd op zoek naar de kortste weg naar een complete service. "Zo zijn wij er voor onderhoud en reparatie, APK, banden en velgen en trekhaken. Maar daarnaast zijn we er ook voor autoverhuur, dakkofferverhuur en het verhuur van sneeuwkettingen. We willen onze klanten steeds meer uit handen nemen waardoor ze altijd terecht kunnen bij één en hetzelfde bedrijf. Ook als je je auto niet bij ons gekocht hebt."
Omdat Hans en Eline op nog twee andere plekken een bedrijf hebben kunnen ze klanten nog beter bedienen. "Het kleine plaatselijke, wat we juist zo waarderen, kan dan gebruik maken van het grotere geheel. Dat is uiteindelijk een voordeel voor ons als ondernemer maar ook zeker voor onze klanten." Een paar zaken zijn volgens de twee nog niet helemaal duidelijk. "Mensen denken vaak dat wanneer zij een auto bij een dealer kopen ze alleen daar garantie hebben, dat is niet zo. Ook daar kunnen wij voor zorgen."

Het lijkt duidelijk dat Hans en Eline niet van stilzitten houden. Terwijl ik me dat bedenk gaat Hans verder. "De nieuwe website www.olie-zo.nl is inmiddels klaar. We zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een app waarmee afspraken gemaakt kunnen worden en waarmee we onze klanten kunnen helpen herinneren dat het tijd is voor de APK, onderhoud of een bandenwissel. Natuurlijk blijft dat ook telefonisch mogelijk, maar we willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken. Daarin moet je continu blijven vernieuwen en met je tijd mee blijven gaan. Wij staan voor kwaliteit en als bewijs daarvan geven wij onze klanten een jaar gratis mobiliteitsservice als zij hun auto bij ons in onderhoud hebben."

Dat de twee op de juiste plek terecht gekomen zijn lijkt me duidelijk. De medewerkers lopen met een glimlach rond en genieten zichtbaar van hun werk. "We willen dat mooie dorpse van Rooi vast blijven houden. Flexibel zijn en met de klanten meedenken. Service staat boven alles."