Politici over standpunten die mensen met een beperking raken

Roois nieuws Politiek Meierijstad
Welke standpunten nemen de zeven grootste politieke partijen in als het gaat om mensen met een beperking? Dat lichten ze zelf toe tijdens drie bijeenkomsten die MEE Noordoost Brabant en Zorgbelang Brabant organiseren in Heesch, Boxmeer en Uden op 4, 5 en 6 september 2012. Alle geïnteresseerden en vooral mensen met een beperking zijn welkom. De toegang is gratis. Aanmelden kan tot 27 augustus.

Op 12 september 2012 zijn de Tweede Kamerverkiezingen. In de aanloop daar naartoe zijn VVD, CDA, SP, PVV, D66, Groen Links en PVDA uitgenodigd hun standpunten toe te lichten aan mensen met een beperking en andere geïnteresseerden. Ook is er ruimte voor debat. De thema’s die tijdens de bijeenkomsten centraal staan, hebben allemaal te maken met een inclusieve samenleving: Maak de samenleving toegankelijk voor iedereen; Organiseer écht passend onderwijs voor iedereen; Creëer gelijke kansen op het gebied van werk en inkomen voor iedereen; Garandeer betaalbare zorg voor iedereen.

De bijeenkomsten zijn op dinsdag 4 september in Heesch, woensdag 5 september in Boxmeer en donderdag 6 september in Uden. Het programma start om 19.30 en duurt tot 21.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur). Van 21.00 tot 22.00 uur kunt u individueel informatie inwinnen bij de politieke partij(en) van uw keuze. Wilt u bij een van de bijeenkomsten aanwezig zijn, meldt u zich dan vóór 27 augustus aan via e-mail: secretariaat@mee-nob.nl. Vermeld uw naam, telefoonnummer, e-mailadres,
welke avond u bezoekt en met hoeveel personen. Het adres waar de bijeenkomst plaatsvindt ontvangt u na aanmelding, kort voor de betreffende bijeenkomst. Meer informatie? MEE Noordoost Brabant, www.mee-nob.nl, telefoon 0413 33 47 33.