Vriendengroep uit Sint-Oedenrode in actie tegen schunnige reclames

Roois nieuws Regionieuws
‘Sex sells’, moeten de VVV's in Limburg hebben gedacht toen zij hun nieuwste provincie-reclame lanceerden. ‘Liefde voor de tong’ heet het filmpje en het gaat over asperges. ‘Vrouw zuigt aan asperge’ was een betere titel geweest. Dat het beeld en de tekst overduidelijke dubbele bodems hebben, is te zien op YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=UQsfjGQzy_g  De Rooise vriendengroep 1e Gerage maakt zich zorgen over deze schunnige reclames, die steeds vaker op tv komen, en voert actie.

Pascal Kooiker van vriendengroep 1e Gerage uit Sint-Oedenrode: “Deze Limburgse aspergereclame was voor ons de druppel. Met drie filmpjes die wij zelf hebben gemaakt, proberen wij aandacht te krijgen voor dit probleem. De filmpjes zijn te vinden op internet. Reclamebureaus mogen wat ons betreft wel eens beter nadenken over beelden die ze, ook aan kleine kinderen, voorschotelen. De reclamecodecommissie en de publieke omroepen zelf hebben volgens ons net zo goed een taak in het 'schoon houden' van de publieke zender, zeker op momenten dat er veel kinderen kijken. Televisiekijkend Nederland, wij hoeven niet te pikken dat wij elke dag geconfronteerd worden met ranzige reclames! Wij roepen mensen op om op een creatieve manier te reageren op de Limburgse aspergereclame en soortgelijke reclames en te laten zien dat dergelijke reclames niet cool zijn.” Een van de filmpjes die als tegenactie is opgenomen is te vinden onder de volgende link:
www.youtube.com/watch?v=mhe9IJLNgEU