Thomas (l) en Roy in hun zaak.
Thomas (l) en Roy in hun zaak. Foto: Manon Swinkels

"Goede en persoonlijke service vinden wij het allerbelangrijkste"

Algemeen Op de koffie bij...

Meierijstad - Wat krijg je als je een specialist en een vlotte babbel combineert? Precies: een succesvolle onderneming. En daar ben ik naar onderweg. Ik zit nog geen tien minuten in de auto als de blauwe vlaggen aan de gevel mij vertellen dat ik de bestemming heb bereikt. Ik parkeer de auto voor de deur en twee enthousiaste jonge mannen wachten mij al op in hun pand aan de Hoofdstraat in Schijndel.  

Door: Manon Swinkels

Bijna vijf jaar geleden zijn Thomas van Oorschot en Roy Keetels begonnen met hun bedrijf 'IT-OK', een zaak gespecialiseerd in IT waarbij service hoog in het vaandel staat. "In het bedrijf van zijn vader was op de eerste verdieping een ruimte over", begint Thomas terwijl hij naast mij plaatsneemt aan tafel. "Een prima ruimte om vanuit daar enkele computers te repareren. Samen met vrienden en familie gingen we op pad om zelfgedrukte flyers te verspreiden, ter promotie van onze diensten. Zonder grote verwachtingen van deze actie, gingen wij weer aan het werk. Een aantal dagen later kwam de ene na de andere auto aanrijden met een computer op de achterbank." Het ging zelfs zo goed, dat de jongens precies één jaar later de gok durfden te wagen om een winkel te beginnen. 

IT-OK zit alweer zo'n vier jaar aan de Hoofdstraat gevestigd en de deuren staan zes dagen in de week wagenwijd open. Voor de verkoop van nieuwe en tweedehandse computers en laptops of de reparatie van uw telefoon, tablet, spelcomputer en laptop, bent u bij IT-OK aan het juiste adres. Daarnaast helpen de mannen zowel particulieren als midden- en kleinbedrijven graag op weg. Voor klussen bij grote bedrijven wordt samengewerkt met Rooienaar Twan van de Akker van Total Tech. "Ik houd mij voornamelijk bezig met de buitendienst", neemt Roy het gesprek over. "Het aanleggen van een compleet netwerk, het verzorgen van een wifi verbinding door het gehele pand of het aansluiten van een nieuw systeem. Alles is mogelijk. Met de rondvliegende virussen is daarnaast een goede back-up voor bedrijven essentieel." Niet enkel en alleen voor grote klussen wordt de auto gestart, maar ook voor het aansluiten van een printer of het instellen van de e-mail bij mensen thuis draaien de jongens hun hand niet om. "In Rooi is op dit moment op het gebied van IT niet veel te krijgen. Daarom vinden wij het geen enkel probleem om naar onze klanten in Rooi te rijden. Voorrijkosten worden daarbij niet berekend."

Wanneer Roy op pad is, houdt Thomas de winkel draaiende. Op die manier staan klanten tijdens openingstijden nooit voor een gesloten deur. "Goede en persoonlijke service vinden wij het allerbelangrijkste", gaat Thomas verder. "Alle problemen zijn oplosbaar, iedere vraag is bespreekbaar en wij leveren producten gebruiksklaar. Anders dan bij de grote IT-bedrijven, hoeft men bij ons geen zes weken te wachten. Het probleem is dezelfde dag nog opgelost. Mocht het zo zijn dat er een laptop teruggestuurd moet worden naar de winkel van herkomst, zorgen wij voor vervanging. Wij zetten de bestanden netjes over op de leenlaptop, zodat de klant weer direct aan de slag kan." Voor de meest eenvoudige vragen zijn Thomas en Roy bereid om hulp te bieden. "Wij zorgen dat onze klanten de winkel pas verlaten als zij tevreden zijn. "